Valg af investorrepræsentant til bestyrelsen for Danske Invest Management A/S
Investorerne i de investeringsforeninger og kapitalforeninger, som administreres af Danske Invest Management A/S, har ifølge lovgivningen mulighed for at vælge et medlem – en investorrepræsentant – til selskabets bestyrelse.
Investorerne i de investeringsforeninger og kapitalforeninger, som administreres af Danske Invest Management A/S, har ifølge lovgivningen mulighed for at vælge et medlem – en investorrepræsentant – til selskabets bestyrelse.
Investorrepræsentanten indgår på lige fod med de øvrige bestyrelsesmedlemmer og skal sammen med disse sikre en effektiv drift af selskabet og de administrerede foreninger.
Valget sker for en periode på tre år.
Hvem kan opstilles som investorrepræsentant til bestyrelsen?
Alle investorer kan opstille kandidater. Det samme kan investor- og forbrugerorganisationer. Der er dog en række betingelser, som en kandidat skal opfylde for at kunne sidde i bestyrelsen for Danske Invest Management A/S.
Opstillede kandidater skal blandt andet have tilstrækkelig viden, faglig kompetence og erfaring for at udøve hvervet og må ikke være under konkursbehandling eller lignende. Du kan læse Finanstilsynets krav til opstillede kandidater ved at klikke her.
Kandidater kan opstilles fra den 26. februar 2025 til den 12. marts 2025 ved at maile deres CV til Danske Invest Management A/S til fije@danskeinvest.com
Vi offentliggør navnene på de opstillede kandidater her på hjemmesiden den 19. marts 2025.
Sådan foregår afstemningen
Alle investorer i de foreninger, der administreres af Danske Invest Management A/S, kan stemme ved valget. Der kan dog udelukkende stemmes på grundlag af de investeringsandele, som 1 uge forud for afstemningens begyndelse er noteret på investors navn i foreningernes ejerbøger.
Investors stemmevægt fastsættes ud fra investors andeles værdi i forhold til den samlede formue af foreningerne administreret af Danske Invest Management A/S.
Investorer stemmer ved at udfylde og indsende en blanket. Et link til blanketten vil blive gjort tilgængeligt her på hjemmesiden, når navnene på kandidaterne er offentliggjort. Afstemningsperioden vil være fra den 26. marts 2025 til den 2. april 2025.
Blanketten skal indsendes via mail og være Danske Invest Management A/S i hænde senest den 2. april 2025, kl. 16.00. Mailadressen vil fremgå af blanketten.
Vi offentliggør navnet på den valgte repræsentant her på hjemmesiden den 4. april 2025.
De fuldstændige regler vedrørende valg til bestyrelsen i Danske Invest Management A/S fremgår af et valgregulativ, der er vedtaget af selskabets bestyrelse. Valgregulativet kan du læse ved at klikke her.
Abonnér på nyheder
Danske Invests nyhedsabonnement er en gratis e-mailservice, hvor du løbende modtager nyhedsbreve med information og nyhedsopdateringer om vores produkter.
Du tilmelder dig ved at indtaste din e-mailadresse og herefter vælge, hvilke oplysninger du ønsker at modtage.
Ved din registrering af din e-mailadresse giver du samtykke til, at vi sender dig nyhedsbreve.
Vi bruger kun dine e-mailadresse til udsendelse af nyhedsbreve. Vores nyhedsbreve indeholder pixels, der registrerer, om du åbner nyhedsbrevet samt hvornår nyhedsbrevet åbnes (dato og tidspunkt), og hvilke links du klikker på. Disse oplysninger behandler vi på baggrund af dit samtykke, og vi bruger oplysningerne til at forbedre vores nyhedsbreve. Danske Bank er dataansvarlige for behandling af dine oplysninger i forbindelse med udsendelse af nyhedsbreve. Du kan læse mere om behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til at modtage nyhedsbrevet ved at kontakte os på 3333 7171 eller skrive til danskeinvest@danskeinvest.com. Du kan også altid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevet.